måndag 20 januari 2014

Day 9

- Inspiring person

Jag brukar inte riktigt ha några liksom förebilder. Brukar heller inte riktigt tänka att "wow hon eller han (eller hen om ni föredrar det) är verkligen en inspirerande människa!" Och "Jag vill försöka leva som honom/henne!" Har aldrig riktigt tänkt på sådant, jag följer mig själv och det har funkat rätt så bra hittills haha. Nej men, visst finns det personer som jag ser upp till och så men jag brukar ganska sällan tänka på det här ämnet. Men, ända sedan Hunger Games filmerna kom ut så har jag fastnat för Jennifer Lawrence. Och jag tror inte att jag är den ända. Hon om någon visar verkligen att kändisar är prics som alla oss andra, hon har inte låtit kändisskapet och pengarna förändra henne.
Hon är väldigt rolig och håller sig till sanningen, hon är inte rädd för att visa sig "ful" eller säga sanningen om hur kändisar verkligen beter sig, precis som alla oss andra alltså. Hon står också för oss kvinnor som inte har storlek XS på alla klädesplagg vi äger, missuppfatta mig inte nu, har absolut inget emot er som har storlek XS, jag menar herregud, det finns fortfarande mångamånga gånger när jag är avundsjuk på er. Men tillbaka till ämnet, hon har en kropp som man inte ser så ofta i Hollywood och filmbranschen längre. Hon har kurvor och hon tänker inte falla för det typiska kvinnoidealet. Det är skönt att se en vanlig människa i filmbranschen. Hon älskar mat och att slappa, men hon tränar ändå för att hålla sig frisk och för att hålla kroppen i trim, hon tränar inte för att bli smal.
Länge leve Jennifer Lawrence helt enkelt!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar