söndag 27 december 2015

Vinden har kanske vänt

Kära dagbok, idag har Julia sovit i princip hela dagen. Hon vaknade vid halv sju på kvällen och mamma berättade att då kändes det som att hon var tillbaka. Hon ville sitta och hon vile dricka. Besökstiden tog slut vid sju och började igen vid 20.30.

Jag kunde inte fara med alls idag så det jag vet har jag alltså inte sett själv. Men hon var vaken när mamma och pappa for dit och hon skakade inte direkt något nu på kvällen när de var där. Hon ville till och med, hör och häpna, se på film. Men hon var envis och tröttnade tillsist när hon inte kunde bestämma film så då somnade hon istället.

Så idag har varit en bättre dag. Hon har börjat bli klarare i huvudet och ville dessutom ha på sig glasögonen för första gången idag. Hennes värden är fortsättningsvis bra och myoglobinet minskar sakta men säkert. Det hade en liten uppgång igår men nu har det åter igen sjunkit. Hon blir starkare och starkare för varje dag men hon har ännu många jobbiga och tunga dagar framför sig. Hon vill så gärna prata och jag hoppas innerligt att hon snart kan andas så pass bra själv att de kan ta bort tuben.

Nu har snön också hittat fram till Helsingfors. Igårkväll börjsde det snöa och imorse var det så himla vackert. Några minusgrader och skinande sol. Så ska det va om det än gång ska va vinter!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att det nu åtminstone är bättre Vi får hoppas att det sakta men säkert går åt detta håll Önskar er en minst lika bra dag i dag Varma hälsningar/Solveig

    SvaraRadera
  2. Så roligtatt höra om såna här dagar där det går framåt.☺

    SvaraRadera
  3. Hej! Mina flickor visade mig din blogg. Jag känner inte dej och din familj, men önskar er allt gott och ber att Julia blir helt frisk och att ni får uppleva tusentals fina stunder tillsammans som familj !

    SvaraRadera