fredag 17 januari 2014

Day 6

- Books

Åh vilken härlig kategori! Jag älskar böcker (eller de jag tycker om iaf, obviously). När jag hittar en bra bok så är jag fast helt enkelt. Sitter med näsan fastklistrad i boken hela dagen. Om vi tar Hunger Games trilogin som ett exempel, jag har alla de 3 böckerna i en enda stor bok på över 900 sidor, det tog mig ca. 4-5 dagar att läsa ut, nemas problemas. När jag läser en riktigt bra bok så är det det enda som existerar, jag glömmer bort allt annat och bara läser non-stop. Tänkte att jag skulle lista mina favorit böcker/bokserier, ni kanske hittar något nytt att läsa på samma gång. Jag tänker inte räkna upp dem i någon speciell ordning, för då skulle jag få sitta här hela natten för att försöka komma fram till vilken som är min absoluta favoritbok (min beslutsångest ni vet). Bilderna är från weheartit och jag varnar er, det här kommer bli ett långt inlägg.

The Fault In Our Stars - John Green






















Titeln på svenska är "Förr Eller Senare Exploderar Jag". Jaa, var ska jag börja. En helt fenomenal bok, definitvt en av dom allra bästa jag någonsin läst! En kärlekshistoria mellan två cancersjuka tonåringar (inte verkligehtsbaserad). Jag kunde många gånger känna igen mig i huvudpersonen Hazel, i hennes känslor och hur hon agerade osv. Har du inte läst den så tycker jag verkligen att du ska göra det. Jag läste den på engelska som ebok och det gick riktigt bra. Filmen komer för övrigt ut i sommar, i Juni.

The Hunger Games Trilogy - Susanne Collins


Hungerspelen, behöver jag säga något mer. Absolut på topplistan! Läste ju som sagt alla tre böckerna i en enda stor bok, på svenska. Har du inte läst Hungerspelen så är det verkligen dags att du gör det!

The Host - Stephenie Meyer


"Genom Dina Ögon" på svenska. Också en sjukt bra bok! Definitivt läsvärd, och filmen kom ut i mars. 

Fifty Shades of Grey - E.L. James


Böckerna innehåller faktiskt mycket mer än vad folk tror. Om ni inte tror mig så ta upp böckerna och läs dem själva. Jättebra böcker!

The Twilight Saga - Stephenie Meyer


Förlåt mig men böckerna är faktiskt bra! Var förstås nåt år sen jag sist läste dem men jag vet att jag fortfarande skulle tycka om dem om jag läste dem nu. Jag gillar Stephenie Meyers sätt att skriva böcker.

Så det var min lista. Har ju nog förstås läst en hel del andra böcker, men de här kändes som de bästa, och jag kunde plötsligt inte riktigt komma ihåg någon av andra. Ha e fortsatt trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar