onsdag 6 januari 2016

Ledig dag

Det blev ingen uppdatering igår, var först i jobb och sen satt jag fast framför tv'n hela kvällen och så fick jag rapport från Helsingfors först närmare 12 tiden inatt så då orkade jag inte börja skriva. Stackars Selma fick stå ut med mina ilskna vrål och glädjerop. Det var alltså final i junior ishockey vm, Finland-Ryssland, sådär ifall någon inte förstår vad jag pratar om. Om det är nångång man är stolt över att vara finländare så är det när vi vinner i ishockey! Shit vilken känsla, satt på nålar hela matchen och var så nervös så jag inte visste vart jag skulle börja ta vägen.

Gårdagen var lite sådär för Julia. Alla värden var nog bra och så men hon hade 38 graders feber och mådde illa. Hon fick inte heller äta så mycket, de har henne på en liten diet för njurarnas skull, så inga proteiner. Sen satt hon också i stolen igår men hon blev sjuk i kroppen för hon hamnade att sitta lite övertid när det inte fanns någon som hade tid att flytta tillbaka henne. Men förutom att hon var på lite sämre humör så var nog ändå läget okej. Myoglobinet nere på 137, det tar sig!

Hittills idag är läget ganska samma, vet inte om hon har feber ännu idag men hon mådde lite illa. Jag fick prata med henne i telefon för första gången idag. "Moa, när du kommer hit, kan du ta med dig en vattenflaska hemifrån? Vattnet här är äckligt!" Kunde inte annat än skratta när hon sa det åt mig, jag ska se vad jag kan göra svarade jag. Hon sa att hon nog mådde bra, lite illamående och sjuk i ryggen för hon satt i stolen. Men hon tittade ut genom fönstret och sa att det var väldigt fint ute. "Moa jag vill hem". Hon börjar sakna allt utanför sjukhusväggarna. Skolan, kompisarna, Selma, hemma ja allt som inte har med sjukhus att göra. Men hon är fast besluten och hon jobbar på så mycket hon orkar med fysioterapeuten. Det går framåt, det går långsamt men det går framåt.


Kallt både utomhus och inomhus idag. Batterierna räcker tyvärr inte till längre för att värma upp huset så nu eldar jag så mycket det bara går. Ja, jag klarar faktiskt av att elda själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar