fredag 1 januari 2016

Första januari 2016

Ja, första dagen på det nya året. Undrar hur många veckor eller månader det kommer ta mig att lära mig skriva 2016 istället för 2015. Jag hade hursomhelst en jättebra och rolig nyårsafton i Vasa, hoppas ni andra hade det bra också.

Det nya året började väldigt bra för Julia. Idag fick hon för första gången på 3,5 veckor komma bort från sjukhussängen. Med hjälp av en lyftningsmekanism så slapp hon och sitta i en stol. 

                   

Nu ikväll fick hon även äta yoghurt, smörgås och dricka jaffa, något hon tjatat om nu ända sedan hon kunnat börja prata. Det har varit en produktiv och bra dag för henne och nu på kvällen var hon alldeles slut, vi ska hoppas att hon får sova lite längre än föregående natt. Alla värden är ännu bra och dialysen är fortsättningsvis avstängd. Det här är vad jag vet idag och för att avsluta detta inlägg, nöjd Julia = nöjd familj.

4 kommentarer:

  1. Nöjda och Tacksamma" medvandrare" God Natt! <3

    SvaraRadera
  2. Vill hon att du sätter ut bilder på henne? En grej jag kom att tänka på bara. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev diskuterat med Julia redan innan transplantationen och hon var helt okej med text och bilder. Vi väljer ju förstås bilderna med omsorg och visar dom bilder som ser okej ut. Jag förstår att du frågar men hon är nog okej med det :)

      Radera
  3. Fantastiska framsteg! Gott Nytt År!

    SvaraRadera