tisdag 19 januari 2016

En bättre tisdag

Det här blev en mycket bättre dag för Julia. De beslöt att inte göra något kateter-ingrepp idag och då behövde hon ju inte sövas idag. Något hon var själv mycket nöjd över. De ska följa med hur läget och ta ett nytt beslut imorgon om det ska göras då eller inte. Crp var nere på 30 (insåg att jag glömt nämna att crp-värdet visar egentligen vad det var för 12h sedan, så det är alltså inte helt up-to-date, men så länge det sjunker och inte stiger så är vi nöjda). 

Idag har hon varit så pass stark och stadig i armarna och händerna att hon har kunnat vara på telefonen själv, hon har till och med kunnat skicka några meddelanden åt oss. Mellan besökstiderna bad hon t.ex. mamma att laga hemgjorda potatischips och ta med det åt henne. Det är något hon åt konstant alla tidigare gånger som hon var längre på sjukhus när hon var mindre, hon älskade dem. Sagt och gjort det hade mamma med sig åt henne. Hon har också fått äta en del andra grejer idag. Nu på kvällen var hon jättetrött. Hon har orkat vara vaken ända sen 8 imorse.
Alla andra värden är fortsättningsvis bra och njurarna tycks funka precis som dom ska trots att hon inte får någon dialys nu. Hon fortsätter alltså göra stora framsteg.

Jag fick sådär förövrigt igång bilen idag. Den var nog helt enkelt bara så genomfrusen igår att det inte räckte med bara några timmar motorvärme. Så idag hade jag i motorvärmaren under hela jobbdagen och när jag kom hem så startade den efter lite om och men. Vattenrören i köket är ännu frusna men det ska väl nog också fixa sig förr eller senare. Imorgon ska jag äntligen till optikern och fixa nya glasögon åt mig! De jag har nu ser jag inte ett pip med, känner mig halvt blind med dem och så känner jag att jag inte alls längre passar med de glasögon jag valde åt mig när jag var 15 år. Dags för ett par nyare och lite bättre passande. I samma veva ska jag också försöka få dem att fixa rätt styrka till mina linser. Har varit på optikerbesök med det 3 gånger under på hösten förra året utan ett resultat som jag blivit helt nöjd med. Hoppas verkligen på ett bättre resultat imorgon, känner att jag skulle vilja få min syn tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar