fredag 11 december 2015

Fredagmorgon

Godmorgon! Allt var lugnt och stabilt med Julia imorse och så hade det också varit under natten. Vi rör oss sakta framåt hela tiden, som jag skrev igår, varje minut är en vinst och en minut närmare säkerheten. Hennes blodtryck var igår lite förhöjt, vilket kan ha berott på mediciner, men nu på morgonen hade det sjunkit lite till en lite bättre siffra. 

Hon har sedan igår fått en typ av dialys om jag föstod rätt, vad det iallafall gjorde och gör är att föra bort olika slaggprodukter från Julias kropp, alltså för att rena upp henne lite. Om jag förstod rätt så att säga, jag är trots allt ingen expert och det är ibland svårt att hålla reda på vilken dag dom gör vad med henne och alla sjukhustermer, men jag gör så gott jag kan! Hursomhelst, det syns goda resultat av dialysen, hon har de tidigare dagarna varit ganska svullen och blek. Men nu imorse så hade hon fått en mer naturlig färg och svullnaden hade lagt sig en aning. Hennes ansikte var mer ner till det normala och hon såg mer ut som sig själv. Även runt bröstkorgen hade svullnaden lagt sig lite vilket är ett bra tecken. Det betyder att det finns hopp om att kunna sy ihop henne så småningom. Så just nu rullar det på ganska bra. 

3 kommentarer:

  1. Skönt med framsteg! Hälsningar Malin i Nyykaabi

    SvaraRadera
  2. Tuffa familjen kämpar på, vi är med i tankarna/Marlene

    SvaraRadera
  3. Hej! Hittade din blogg av en slump via facebook. Jag o min man bor också här i Ronald Mcdonald, i gröna huset. Vi är från Jakobstad. Vår son föddes 8 november i år i Kokkola. Han blev hitflugen och opererad 10.11 för två allvarliga hjärtfel (tapvd + haa), som upptäcktes i Uleåborg vart han blev skickad samma dag som förlossningen. Vi har varit här sen dess, denhär veckan blev han flyttad till K4 efter att ha legat över 4 veckor på teho. Han har dock råkat ut för lite allmöjliga komplikationer så vi räknar inte med att slippa hem i första taget.. Sköt om er och vi håller tummarna och ber för Julia. Kram från Ida Grägg och Simon Fagerholm

    SvaraRadera