torsdag 17 december 2015

Torsdag

Denhär natten var lugn inga konstigheter och allt hölls stabilt. Hon andas nu också helt själv med intuberingen bara som stöd. Första gången hon gör det och det är ett bra steg framåt. Imorse hade sköterskorna också märkt att hon rörde på sig när de tvättade henne, men då gav de henne mer värkmidicin eftersom det kan vara orsaken till att hon röde på sig, att hon hade ont någonstans. Under tiden vi var där så var allt lugnt, blodtrycket sjönk lite ett varv men då gav de mera noradrenalin som de tidigare under natten hade minskat dosen på. 

Hennes njurvärden är dock en mindre trevlig historia. Igår hade det sjunkit, men nu på morgonen så hade de ökat, ganska så drastiskt mycket. Det är nu högre än det var när de först upptäckte det....
De fortsätter ha igång dialysen men läkarna vet inte hur eller varför det ändrar så hastigt hela tiden upp och ner eller ens varför det har uppstått. 

Jag har nu bokat tågresan hem och jag åker idag/ikväll. Det visade sig att Jonna ska åka hem idag och hon ska byta tåg i Böle så då bokade jag samma tåg så jag inte behöver åka själv. Om inget drastikt händer så kommer jag tillbaka först till den 23:e. Ja vi ska fira jul här.
 Det ska bli skönt att åka hem emellan samtidigt som det känns läskigt. För om något händer så är jag 500km bort. Men det är ju så här, det kommer aldrig vara ett rätt tillfälle att åka hem, och om jag alltid tänker att "om något händer" så kommer jag aldrig kunna åka hem. Så nu fick det bli såhär. Vet dock inte hur jag ska få med mig allt ner nästa varv jag kommer, mamma och pappa har en del grejer dom vill att jag ska ta med mig så det blir nog en stor väska, eller kanske flera. 

Ni behöver inte oroa er, bloggen kommer nog hållas igång trots att jag inte är här i Helsingfors med dom andra. Dom rapporterar läget åt mig efter varje besökstid och jag för det vidare det åt er, när jag har tid att sitta ner och summera ihop det. Sara skriver ju också en del på facebook så orkar man inte alltid vänta på min uppdatering så kan man kika där om det finns någon färsk information. 

Lägger in en bild av den vackra utsikten vi såg igår när vi gick hem från sjukhuset. Det gjorde kvällen lite bättre.

2 kommentarer:

  1. Vacker bild, det är ju fina omgivningar där mellan Mackenhuset och sjukhuset. Säkert blandade känslor att sätta sig på tåget hemåt ☺ , men skönt att köra att Julia börjar bli bättre. Hälsningar Malin i Nyykaabi

    SvaraRadera
  2. Tack för att du orkar berätta, vi är med er alla i våra tankar, kraaaaam

    SvaraRadera