måndag 28 december 2015

Vinden blåser åt samma håll

Vi har haft en relativt bra dag igen! Julia har sovit en hel del idag och hon har även kollat på film. Hon kollade faktiskt hela filmen men sen somnade hon direkt. Hon har fått halvsitta idag och envis med att "prata" har jag fått höra att hon har varit. Hon hade tydligen vid ett tillfälle ganska länge försökt få dem att förstå att hon ville ha glass, och sedan blivit väldigt besviken när hon inte fick det, förståeligt. 
Hon skakar nog lite ännu men främst när hon sover.

Idag har dom minskat på maskinandningen, till 6 (jag vet tyvärr inte vad den har varit på) och trots det var saturationen/andningen på 100%. Ikväll ska dom sänka den ännu till 5, och om hon klarar av hela natten på nivå 5 utan några större problem i form av andningssvårigheter, så tar de bort intuberingen imorgon vid 10-tiden. När läkaren var och pratade om det med Julia så var hon fast besluten om att masken hon hade senast definitivt INTE skulle på igen. Så då kanske de lägger nån slang i näsan eller en mindre mask. Det återstår att se. Det är ju alltså ännu inte en säkerhet att det blir av imorgon, det beror helt på hur natten går. Håll tummarna för att det ska gå att göra det imorgon!

Jag har fått avstå från besöken även idag och jag kan berätta att det är enormt irriterande att vara här men inte överhuvudtaget kunna vara där och se henne. Jag vet inte ens om jag kommer kunna se henne innan jag åker hem på onsdag. Jag vill ju vara där med henne nu när det äntligen börjar gå bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar