torsdag 24 december 2015

En annorlunda jul

Är det verkligen julafton idag? Kan det stämma? Ja nå, det står den 24.12 i kalendern på telefonen så då måste det ju vara så. Känns dock inte så överhuvudtaget. Inte ens i närheten. Och min löfte som jag gav er igårkväll hölls ju inte så bra, sorry.

Jag hoppade över besökstiden på morgonen och sov länge istället. Vid tvåtiden kom alla tillbaka hit till huset och då började vi ställa till med mat. Det blev nog en helt fin middag ändå. Efter det gick vi iväg till sjukhuset, jag fick också följa med den gången. De intuberade henne igen imorse, ett bra beslut för hon andades inte tillräckligt med bara masken så hon behöver tuben ännu.

Nu tänker jag inte ljuga här. Det var jätteskönt att få se henne igen och vaken. Men det var också väldigt hemskt. Hon skakade av abstinensbesvären och varje gång hon öppnade ögonen så var det ren och skär panik som strålade ut ur dem. Hon sökte efter någon annans blick och när vi höll i henne så lugnade hon sig för en stund. Ca. 30 sekunder senare började det om pånytt, och sådär höll det på hela tiden. Hon var väldigt rädd och nervös över skaningarna, och så var hon helt slutkörd, så nu ikväll när vi var där så sov hon hela tiden. Får se hu länge dessa abstinensbesvär håller i sig. Man hoppas såå att det skulle lätta för henne.

Nu sådär tillsist så vill jag/vi tacka för alla fina julkort och kommentarer. Av en viss speciell orsak så skickade vi ju inga julkort iår. Hoppas ni andra har haft en fin jul!

3 kommentarer:

  1. En riktigt God Jul Önskar vi er. Hoppas abstinensen börjar ger med sig nu, och att hon fortsätter tillfriskna.

    SvaraRadera
  2. Har nog fått en bra jul men tankarna är nog hos er å vad som sker med Julia. Väntar att få se er alla i Kållby snarast möjliga. Kram till er alla.

    SvaraRadera
  3. Önskar er en god fortsättning på julen och hoppas på framsteg för Julia! Önskar att hennes abstinensbesvär är snabbt övergående. Hälsningar från Nyykaabi!

    SvaraRadera