torsdag 23 februari 2012

Sportlovet närmar sig med stormsteg!

Hej hej alla! Hoppas ni har det bra :) Har inte haft tid att blogga pga fullt schema som jag redan berättade om. Kan helt enkelt säga att Pleppo Live var något av det bästa och ROLIGASTE som jag sett på länge. Helt suveränt. Skrattade hela tiden och med hela tiden menar jag faktiskt det. När jag kom hem skulle jag läsa på matte prov men Lost bara liksom kallade på mig. Jag räknade ut att jag skulle hinna perfekt med att läsa på matte, men jag tänkte ju inte på att jag har väldigt många pratglada vänner ;) så då blev jag lite ganska mycket efter i tidtabellen. Nå jag började läsa på matten, hann läsa i ca. 15 min så ropar mamma att maten är klar och när jag hade ätit så måste jag fixa mig till jobbet. Så, så gick det med det läsandet. Idag var det en allmänt jobbig dag. Började med finska och det är ju aldrig roligt sen hade vi elevhandledning, vi besökte PG. Och jag måste nog säga att efter det besöket är jag ännu mera säker på att det är dit jag ska efter 9:an. Kl.var typ 11.40 och vi skulle till maten, hade inte hunnit äta något morgonmål, så vid den tiden var jag VRÅLhungrig. Vi skulle ha mos och ugnskorv (nam -.-') men när vi kommer till maten så är korven slut, de har tydligen också haft fram köttbullar som tagit slut och några biffar som även dom tagit slut. Så jaa-aa åt oss lägger de fram tonfisk och lite annan fisk, UÄK! Levde på sallad och 2 knäckebröd, tycker nog att de skulle ha kunnat räkna lite bättre så att alla fått av samma mat. Skulle dessutom vara i skolan till kl. 4 pga hejarklacksträning, men som tur var så hade jag med mig pengar så att jag kunde köpa mellanmål åt mig från automaten, men det sparade jag till senare. Matteprovet gick väl jaanå medelbra kanske? Jag vet inte riktigt det sket sig lite, men det pga att jag inte fått förklarat hur man ska göra en viss grej som vi även hade i provet, så det är egentligen inte mitt fel på den uppgiften. På engelska tittade vi på film i auditoriet hela lektionen. Nu skulle vi ju då ha h.träning, så jag gick iväg med mina pengar till automaten och vad ser jag då när jag kommer fram UR FUNKTION! Du skämtar va!?! Förbannad som bara va gick jag tillbaka fortfarande vråålhungrig, mina vänner fick nog höra en lång ramsa om hur förbannad jag var på hela skolan, maten och automaten. 


Nu över till andra grejer, typ. Idag fr.o.m. att jag kom hem så har jag tittat ett avsnitt av Lost, läst på samhällsprov och haft en lååång diskussion med Sara via telefon. Nu återstår det bara en dag kvar i skolan och sen SPOOORTLOOV!! <3 <3


No make-up on and feeling good :)

Längtar efter sommaren!
Fototgraf: Rebecca Ketola :) <3 (bilderna är tagna från rippilägret i somras)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar