söndag 18 mars 2012

Ähtäri

Borta bra men hemma bäst, true story! Nu är jag hemma efter en rolig helg i Ähtäri med Jonna. Vi har gjort en hel del grejer, en av dem är att vi har ätit, sett björnarna och deras ungar komma ut första gången efter idet, sett alla de andra djuren förstås, shoppat vid Tuuri och chillat. Bilder från resan kommer här:


Jonna's och mitt hotellrum
Jonna
Vitsvanshjort


Jonna

Pappa-björn blev väldigt glad över att slippa ut, han var den första som kom eller snarare rusade ut för att leka i snön
Och för att leka i sitt deck


Mamma-björn



En av de andra björnarna som bodde i inhägnaden bredvid


Baby-björnarna var suuper söta <3





Berguv
Vargarna



Mård (?)



Älg
Olika sorters vattenfåglar

Vet tyvärr inte vad denhär filuren heter
Lodjur

Vildsvin

Renar

Visent
Snöleopard
Järv
Skogsvildren eller Dovhjort, jag minns inte vilket det är

Vi återupplevde gamla minnen genom att spela ''Svarte Petter'' och vi kom fram till att det spelet är väldigt rasistiskt! ;)

Så trillade Jonna ur sängen där emellan


Denna bjuder jag på

Så går det när man lånar min kamera



 
Vad jag köpte från Tuuri:
Rosa skor

Jaa, jag vet vilket märke det är, men det luktade gott så jag sket i märket.
och så var ju flaska ganska så söt också ^^
Playboy deodorant
Playboy parfym

2 kommentarer:

  1. exakt sånadär skor köpte ju jag förra sommaren ^^

    SvaraRadera
  2. Haha, men int köpt ju du från Tuuri :P o ja tänkte på dedär när ja köpte dem ;)

    SvaraRadera