onsdag 19 februari 2014

Today is a good day!

Halleluja provveckan är nu officiellt över! (Bara att vänta på omtagningarna då). Nej vi ju hoppas på att jag slipper det denna gång, fast just nu ser det nog inte så himla ljust ut på den fronten. Och efter sportlovet har jag ett hälsaprov kvar att skriva, men det är ett senare problem. Vi bytte period idag efter maten och min nya period är helt ok. Biologi, hälsa, finska och samhälls.

Det finns många saker som får mig på bra humör idag. T.ex. Finlands enastående insatser i OS idag, silver åt damer och guld åt herrar i skidningen och lejonens vinst mot Ryssland i ishockey. Satt på nålar under hela andra och tredje perioden. Satt bokstavligt talat och hoppade upp och ner i soffan och ropade ut min lycka/ilska. Innokas? När det gäller hockeymatch och Finland spelar, oojaaa! 

Något annat som också får mig på gott humör är det att vi som ska till Polen i april, ska imorgon och på fredag fara till Kronoby och träffa de från andra skolor som också ska på samma resa. Vi kommer också få veta alla detaljer, vilka ställen vi ska besöka osv. Det här har jag sett fram emot länge, så det ska bli riktigt kul, + vi har ju inga vanliga skoldagar då heller ;) Nu ska jag sluta babbla, ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Det låter som en bra dag! Grattis till alltihop - provperiodens slut, guldet, silvret och den fallna björnen! Tummen upp. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det var nog en bättre dag och tack ska du ha! :) kram!

    SvaraRadera