onsdag 12 februari 2014

Literally out of breath!

Go kväll, den här dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Hamnade att skippa ett hälsaprov och var hemma från skolan istället. Hade redan igårkväll en hemsk hosta och ont i halsen. Och imorse hade jag förutom det också en fruktansvärd huvudvärk. Jag gick ner för att kolla om jag möjligtvis hade feber, och febertermometern visade att jag hade 37.9 tror jag att det var (vilket är väldigt högt för mig för min normala temperatur är oftast under 35.5). Sen började jag hosta och helt plötsligt stängde sig luftvägarna. Jag stod framåtlutad och försökte desperat få in någon luft i lungorna, paniken steg och tårarna strömmade ner för kinderna. Det var fruktansvärt och väldigt läskigt. Mamma försökte säga åt mig att jag måste lugna ner mig och ta djupa andetag, jag gjorde som hon sa och byggde upp ett system genom att helt och hållet undvika att andas genom munnen utan jag andades genom näsan istället. Det hölls en stund, ända tills nästa hostattack kom och rubbade hela mitt system så att jag fick börja om från noll igen. Det var en händelse som jag hoppas att jag inte behöver genomgå igen.

Jag stannade ju alltså hemma från skolan idag, och imorgon måste jag försöka tala med läraren om jag kan skriva provet på fredag istället. Idag har jag sovit länge och så har jag suttit i soffan och läst Allegiant. Hade tid till läkaren klockan 4, så runt halv 4 körde pappa och jag iväg till sjukhuset. Var där i typ en timme, in och ut ur olika rum och sen till sist slutade det med att jag fick sitta i ett rum och andas in någon slags rök som skulle öppna upp luftvägarna, tror jag ("spira" hette det tydligen). Mår nog bättre nu, och vare sig jag är frisk eller inte imorgon så ska jag ta mig till skolan, för jag tänker inte missa penkkis! Usch tycker egentligen inte om att publicera inlägg utan bilder men har inte precis något som passar in på det här inlägget, men nu ska jag avsluta detta, hoppas ni är friska och att ni haft en lite trevligare dag än mig, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar