torsdag 6 februari 2014

Snorar mig genom livet, och däremellan nyser jag

Jo jag lever, halvt. Har blivit förkyld jag också. Verkar ju som att alla andra i denna kommun också har blivit det. Var hemma igår och i tisdags gjorde jag misstaget att fara till skolan. Mådde skit hela dagen, huvudvärk x1000, ont i hela kroppen, trött, sjuk hals, the list goes on and on. Och bättre mådde jag inte i onsdags, så som sagt så stannade jag hemma då. Det var både skönt och välbehövt. Idag mår jag bättre, men snorar har dessvärre snorat mig genom dagen, inte så kul det heller. 

Två dåliga saker med att vara sjuk/förkyld. 1. Jag kan inte dricka kaffe, jag lägger mjölk i mitt kaffe och mjölk kan jag omöjligt dricka när jag har sjuk hals, för jag ens en liten droppe mjölk i mig innan jag blir frisk så tar det bara dubbelt så länge innan jag blir frisk. Så koffeinhalten är ganska låg --> huvudvärk. 2. Jag kan inte träna, det blir jag också snäppet sämre av, eller jag kan int träna som jag vill iaf. Och det är ju inte så trevligt heller att märka jahapp, nu har jag missat flera träningsdagar, great, det här känns ju bra! 
Men nu ska jag återgå till den åh så trevliga finskaläxan, som är en kilometerlång, typ. 

       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar