tisdag 5 november 2013

Alltså det här med matematik

Jaa, jag brukar annars tycka att jag är hyfsat bra på matematik, men en del av det som vi har till provet imorgon är bara löjligt onödigt. Jag menar, VEM behöver veta vad riktningskoefficienten för en linje i ett kordinatsystem är, eller var två linjers skärningspunkter är? Nobody. Och världens enklaste att lära sig är det ju inte heller. 
Dagen har bestått av bowling på gymnastiklektionen, en kort träff med tjejerna vid Jonnas efter skolan och matteplugg. Det enda som just nu får mig att hållas på gott humör är att de just ropade nerifrån att min glögg är färdig, kärlek till glögg alltså! <3  nu ska jag springa ner och hämta det och sen återgå till min fina vän matteboken, ha en trevlig kväll! :)

       


       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar