torsdag 19 januari 2012

Staden Jakobstad


Kom just hem från staden Jakobstad. Åkte dit med Jonna direkt efter skolan, hon hade några presentkort som hon ville använda (som hon sen inte gjorde iallafall). MIna vänner brukar kalla mej för en shopaholic vilket jag kanske nog är, men bara lite, öhm...


Sådär ser de ungefär ut när jag shoppar, lika många påsar iaf.
nåjaa, men jag är faktist stolt över mej själv jag köpte bara 2 stycken pieces (för jag har ju baaara nåågra stycken) men det ena var faktist på rea så! Vi blev hungriga/snåla så vi gick till Fredrika. Jag åt en princessbakelse + limsa och Jonna åt en stor rosabulle? + en trip. :) Gott var det minsann.  Jonna hade ju som sagt med sig presentkort, hon hade ett till CODE, men så gjorde hon bort sig lite (blondipää som hon ibland är) när hon skulle betala för en topp så glömde hon ju förstås att använda det. Haha...jaa hon har sina stunder, men det har väl alla ^^) I skolan gick det bra, jag gjorde faktist inte bort mig nå idag! :D *happyface* Jag hade lugna timmar. Började dagen med biologi, vi skulle bl.a. rösta på presidenterna, vilket jag ju är sååå duktig på. Jag kan 2 namn, det kanske inte är så svårt att gissa sig fram till det ena men jag ska inte säga något. ;) Sen hade vi modersmål, men vi gick till biblioteket för vi ska börja med ett ''projekt'' där vi ska vara indelade i grupper på 2-3 personer. Jag är tillsammans med Kika och Ylva, perfekt! Vi ska läsa en bok och sen se filmen, efter det ska vi typ ha något föredrag i klassen om det. De 2 sista timmarna var nog ändå bäst, jag hade husis. Vi lagade knyten och havtornsmousse. Jag trodde verkligen inte att moussen skulle vara god, eftersom att jag inte tycker om havtorn. Men jag fick faktist ändra åsikt så fort jag smakade på det. Det var supergott! Ikväll ska jag inte göra så mycket, har nåt att laga i finska läxa men annars ser kvällen lugn ut. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar