tisdag 24 januari 2012

Presidentval och sånt

Alla andra säger ju sina åsikter om presidentvalet så nu tänker jag också göra det. Jag tänker börja med att säga att jag inte är så värst insatt i allt som har med presidenter, riksdag och sånt. Men denhär gången tittade jag lite extra och jag vill säga att Pekka Haavisto har lika mycket där att göra som alla de andra! Ja, han är homosexuell, och?!? Vad skulle det spela för roll, nej just det ingen! Man väljer inte att vara homosexuell man föds så. Jag tycker allvarligt talat att det är ganska rasitiskt när folk säger att de har något emot homosexuella. ''Finland får nog skämmas om vi får en bög till president'' är det vissa människor som säger. Varför skulle vi göra det? Vi skulle ju kunna visa åt världen att det inte spelar någon roll vilken sexuell läggning man har. De är inte sämre bara för att de tycker om samma kön som de själva är. Tycker nästan att denhär ''fejden'' är lite liknande som de mellan (ursäkta uttrycket, men vet inte hur jag ska säga det bäst) vita & mörka människor. De är precis lika som vi andra de har bara en annan hudfärg. Jag har ingen skillnad om Haavisto eller Niinistö blir president så länge folk håller sina elaka kommentarer för sig själva. Tänk dig t.ex. att din bästa vän som du känt hela ditt liv och som du aldrig vill förlora en dag kommer fram till dig och berättar att han/hon är homosexuell. Skulle du sluta umgås med den personen då bara p.g.a. det? Knappast! Jaa...alla har rätt till en egen åsikt, men tänk efter lite innan du uttrycker dig. För du kan väldigt lätt såra människor. 


Nog om det nu. 


day 02 - your least favorite song


Jag är ingen schlagermänniska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar