måndag 28 mars 2016

Påskhelgen

Glad påsk och så vidare, trots att den nu är över. Vi har haft en riktigt bra helg. Det är ju aldrig fel med långledigt. Vi har bl.a. inlett grillsäsongen, såå himla goott!! Men jag måste medge att jag blev smått förvirrad över vilken årstid det var eftersom maten och främst köttet smakade sommar, besvikelsen över att det ännu inte var sommar var enorm. På lördagkväll var vi i ytterjeppo och värmde oss framför påskbrasan, och senare satt vi och skrattade åt vår vanliga otur i lotteri, vi vann förstås inget.
Annars så har vi nog bara umgåtts, skrattat och haft det trevligt, och ätit god mat! Och en hel del godis förstås.

Igår var vi på besök hos min moster och hälsade på 6 veckor gamla cairnterrier valpar. Finns det något bättre än att leka med valpar? Knappast! Ville gömma undan dem i jackan och smuggla med dem hem.

Idag åkte Sara, Kim och Nelson hem, det blir alltid så konstigt för man hiner vänja sig vid att de är hemma och sen är de plötsligt inte det. Bara att vänta på nästa gång nudå som blir i sommar. Eftersom det var så himla fint väder idag så stack mamma, pappa och Julia ut med rullstolen ett varv, själv smet jag iväg till gymmet.
Julia har mått riktigt bra, ont i benet men annars inget direkt. Lite huvudvärk nu som då men det har gått över efter ett tag.

Det jag kan berätta, som jag glömt bort tidigare, är att såret på Julias fot ska visas upp för en plastikkirurg och eventuellt hudtransplanteras ifall det inte läker helt av sig själv. Men inget är klart än och vi får se vad som sägs när hon har varit och visat upp den. Jag minns inte när detta skulle ske men jag tror det var först om nån vecka.
Nästa biopsi kommer göras först om 3 månader och under tiden så är det vanliga korta undersökningar som görs, t.ex. hjärtultra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar