söndag 20 mars 2016

Sköna dagar hemma

Och konstigt nog börjar även denna helg lida mot sitt slut. Den har dock varit välidgt bra, som jag skrev i fredags så fick Julia sova hemma hela helgen. Vi har haft det bra, igår hade hon en vän på besök en stund på dagen, och på kvällen åt vi popcorn och kollade på gladiatorerna (mitt favvoprogram som liten så det var väldigt roligt att se). Det blev en tidig kväll för för dem och en relativt tidig söndagmorgon. 10 skulle de vara tillbaka vid sjukhuset i stan för att ta blodprov och därifrån startade de direkt till Helsingfors. Eftersom de hade husbilen, som man inte kan köra lika fort med som en vanlig personbil, så kom de fram nu först på kvällen, för kanske 1-2h sedan. De ska vara vid sjukhuset imorgon kl. 8 på morgonen. Och efter alla tester, ifall inget avvikande hittas så kommer de hem på onsdag, lagom till påsk. Jag tvivlar inte alls på att de skulle få komma hem då, hon har mått hur bra som helst nu hittills. 

Idag har Selma och jag slappat, fast jag drog faktiskt med henne på en lite längre promenad, nästan hela 7 km blev det. Det var jättehärligt väder, trots att det blåste lite smått och det var en nordlig vind som var kall som attan, men det gick. Jag kunde till och med inleda solglasögon-säsongen. Så det har varit en bra dag och en bra helg. Nu ska jag äta lite gott och kolla film innan jag checkar in för ikväll. Och hej, det är bara en 4-dagars arbetsvecka som väntar, det skålar vi för! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar