fredag 1 april 2016

Det rullar på riktigt bra

Anledningen till att jag inte skriver så ofta längre är för att våra dagar rullar på och ser nästan lika ut. Det blir liksom lite tjatigt i längden att bara dkriva om samma saker. 

Men idag kan jag berätta lite saker ändå. Nu har hennes undervisning äntligen kommit igång igen. Igår var en speciallärare hit och planerade lite med henne och påbörjade en del av hennes undervisning. Det viktigaste just nu är kemi och historia eftersom hon nu i vår ska få ett slutbetyg i dom ämnena, de har inte dem nästa år överhuvudtaget. Så största fokus ligger just nu på det. Han ska komma hit hem till oss ungefär 2 gånger o veckan en stund på dagen och hjälpa henne. Om ett par veckor kan hon förhoppningsvis börja i skolan igen. Något hon väntat jättelänge på. 

Imorgon ska de från morgonen till Vasa på hjärtultra. Komiskt nog så ska jag själv också till Vasa imorgon men senare på eftermiddagen. Vem vet, vi kanske möter varandra på vägen.

Allt har varit jättebra med henne nu. Hennes fot läker, långsamt men framåt. Hon lär sig nya saker hela tiden. Hon kan stå på tå, hon kan böja sig ner och idag kunde hon till och med springa en kortkort bit här inne. (Jag stod och gapade när hon sa att hon ville visa nåt hon lärt sig). 
Så ja, det blir lite mer sällan skrivet nu eftersom de flesta dagar är likadana, men när något nytt händer så lovar jag att meddela.

Jag ska alltså själv till Vasa imorgon, en av mina bästa vänner fyller 20 år imorgon och då måste man ju fira! Hoppas ni andra också får en bra helg!

1 kommentar:

  1. Så glad med er att livet börjar vara "lite lika var dag" Önskar Julia och ni andra en riktigt bra vår. Tänker på er och hoppas allt normaliserar sej- byri bara fara! H. Greta i Terjärv

    SvaraRadera