torsdag 5 september 2013

"You ain't gonna fail"

Trött. Tröttare. Tröttast. Moa. Ja, så känner jag mig idag. Vi (tvåorna) hade en engelska uppsats-skrivning i auditoriet idag. Den som skrivit den bästa uppsatsen är med i en tävling om att få åka till USA, med någon förening/grupp tror jag, vi har inte riktigt fått några detaljer om priset, bara att det är en resa till USA. Efter att ha suttit och skrivit i 1½h gjorde det vääldigt ont i min höger hand. Sen flöt skoldagen på som vanligt.

Ja förresten, igår hade vi en lite annorlunda men intressant tyska lektion. Vi hade med oss en kvinna från Österrike. Hon pratade ju förstås bara tyska, nåt engelskt ord här och där om vi inte förstod. Hon höll en presentation hela lektionen, hon berätta en massa saker om Österrike. Jag trodde verkligen att jag inte skulle förstå något, men jag blev glatt överraskad, för jag förstod i princip nästan allt hon sa. Så jag har tydligen ändå lärt mig något på tyskalektionerna, vad roligt!



 Får nog plocka fram mitt lilla batteri nu, mitt rum är bokstavligt talat en iskammare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar