lördag 6 februari 2016

Mål efter mål uppnås

Det blev ett lite längre avbrott än vanligt, I apologize. Torsdag och fredag kommer jag inte skriva så mycket om. Det var väldigt upp, ner, upp, ner och upp igen hela tiden, emotionellt väldigt jobbigt för Julia. Informationen för dom dagarna har också varit väldigt förvirrande så jag tror inte ens att jag skulle kunna förklarade det på ett bra sätt om jag så försökte.

Så vi tar lördag istället och läget sådär överlag. Idag har det varit en bra dag. Crp är nere till 4 och levervärdena har sakta börjat sjunka, andra blodvärden är bra. De ska börja sänka på kortisonet för att försöka få stabiliserat blodsockret. Hon klarar mycket bättre av att andas nu och behöver inte hela tiden ha masken på sig, men hon har den nog ännu majoriteten av tiden för att stödja lungorna och andningsmusklerna. Julia har suttit i rullstolen och ätit lite mer än tidigare dagar. Ett mål som hon har uppnått idag är att för första gången slippa i duschen påriktigt, jo hon har nog blivit tvättad tidigare men då i sängen med hjälp av tvättlappar. Så det var en väldigt nöjd Julia som rullades in i duschen, det hade hon väntat länge på.


Sen en annan väldigt stor grej som hon har börjat med nu under helgen. Hon kan gå, SJÄLV, bara någon hjälper henne att slippa upp från stolen så kan hon sedan gå mellan stolen och sängen själv utan att någon håller i.

Sen tänkte jag också lägga flika in en annan grej här. Det är många som undrat och frågat vad man kan göra för Julia och vart man kanske kan skicka något. Nu på avdelningen så har hon en adress man kan skicka till. Jag menar absolut nu inte att man måste göra det men jag vet att ett litet brev eller kort skulle uppskattas av henne, såna små saker gör att hon orkar lite till. Jag försöker alltså inte fiska efter brev och presenter men folk har frågat och jag tänkte att jag kan sätta in adressen här på bloggen ifall någon annan undrar samma sak. Hursomhelst, här är den:

Julia Sundqvist
Avd K3
Barnkliniken
Stenbäcksgatan 11
PB 281
00029 HUS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar