torsdag 25 februari 2016

HON FÅR KOMMA HEM!

Nej ni har inte läst fel! På måndag får hon komma hem. Eller inte helt hemhem utan hon flyttas till sjukhuset i Jakobstad (Malmska) var hon kommer bo ett tag, så hon kommer ju "hem". Hon kommer skickas med ambulans, inte för att det är något dåligt utan för att det är sjukhuset som ska stå för transporten när hon flyttas från ett sjukhus till ett annat. Och desstuom så är det ju nog bättre för henne att förflyttas med ambulans, bekvämare och sterilare. 

Och dethär kommer nu att ske med säkerhet sålänge hon inte skulle förvärras under helgen, något jag inte tror kommer hända. Det är nog bara att tuta och köra.
Så denhär tiden har vi nu äntligen kommit till. Tänk det! 

Sen vill jag samtidigt också kasta in en sak att tänka på. Jag vet och föstår att det säkert finns en del som skulle vilja träffa henne nu när hon kommer hem. MEN, här är något du måste ta i beaktande och som jag verkligen hoppas att respekteras.
Meddela mig, mamma, pappa eller för all del Julia innan och fråga om det är okej med besök.
Du får inte komma om du är påväg att bli/är/just har varit sjuk. 
Du får inte komma om någon i din familj är sjuk, eller någon som du umgåtts med är/har varit sjuk. 
Dessa saker är väldigt väldigt viktiga och något som att alla borde ta i beaktande. Även vi. 

3 kommentarer:

  1. Halleluja!! Det är nästan så jag släpper en glädjetår. Den envisa lilla Julia som jag kommer ihåg från alla barnläger har vunnit igen - såhär långt. Ber fortfarande om en problemfri tillfriskning och rehabiliteringstid. Massor av kramar till Julia o er!! :) <3

    SvaraRadera
  2. Vilket glädjebesked Nu hoppas jag att den fortsatta rehabilitering framöver blir lyckad.Hoppas även att folk förstår att Julia är känslig Österbotten blir en kämpe rikare Välkommen hem Julia/Solveig

    SvaraRadera
  3. Jiiihaaaaaa....ÄNTLIGEN! Va glad Julia ska va...å alla ni andra åxå! <3

    SvaraRadera