måndag 5 januari 2015

En tillbakablick på 2014

Nån annan än jag inte riktigt fattat att det är 2015? Jag blev inspirerad av att blogga igen när jag läste Beccas senaste inlägg, en tillbakablick med frågor om hur 2014 varit. Tyckte dessutom att frågorna var så bra så jag ville göra samma sak (please don't hate me Becca :* ).
Here we go... 


Hur har ditt 2014 varit?
 - 2014 var faktiskt ett av de absolut bästa åren i mitt liv, men samtidigt var det också ett av de jobbigaste. Men jag kan säga som så att sommaren 2014 var den absolut bästa sommaren hittills!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Precis som Becca så fick jag körkort, jag åkte hundratals kilometer per dag med buss genom en liten del av Europa i en vecka, jag fick (äntligen) besöka Auschwitz-Birkenau, jag bodde ensam hemma med Selma i ca. 2 veckor, var med och skrev en tidning, jag fick se många av mina favorit dj's på Weekend, jag fick se Daniel Adams-Ray på Jeppisdagarna, spelade Nicki Minaj's bakgrundsdansare men en stor kudde på rumpan och dansade inför hela skolan på julfesten, festade lagligt


(hittade den här bilden på datorn från avslutningen, kan hända att det är Beccas bild?)

(hoppas jag fick låna denna)

80 dagar till penkkis-dagen



Vad är dina nyårslöften?
- Att ta mig igenom vårens studentskrivningar, bli student överlag, skaffa mig ett jobb, besöka minst 1 festival OCH jag ska försöka börja blogga igen

Är det något du saknade år 2014 som du vill ha år 2015?
- Pengar... (Det är dyrt att vara 18 haha)

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 
- Oj, det fanns många bra dagar/datum under 2014, ni känner mig, att säga en sak är såå inte min grej, så jag ska lista mina favoriter från det gångna året

16.3-23.3 - Fuerteventura (igen)
21.4-27.4 - Polenresan
25.6 - Min 18-års dag. Ja, jag tänker faktiskt lista den dagen, jag hade väntat länge på att få göra allt det man får göra när man är 18 år
1.7 - Dagen då jag fick mitt efterlängtade körkort
15.8-16.8 - Weekend Festival



(Idas insta-bild)

Vad var din största framgång 2014?
- Jag klarade både teoriprovet och uppkörningen på första försöket, jag tog mig igenom min första studentskrivning, jag överlevde de 2 helvetesveckorna som jag aldrig trodde skulle ta slut när jag var ensam hemma med Selma och literally hela min familj var nere i Helsingfors. Jag kom mig igenom 2014, jag har varit nere på botten otaliga gånger under det året. Jo jag hade många jättejättebra dagar men jag hade också många väldigt jobbiga dagar, dagar när jag inte visste vad jag skulle ta mig till, dagar när jag kände för att sova och aldrig vakna upp igen, dagar när jag undrade varför jag hade det så dåligt och vad det var för fel på mig när jag måste känna så och "alla andra" fick ha det bra. 

Största misstaget?
- Jag började läsa på hälsa studentskrivningen för sent, jag spendera mina pengar utan att inse hur fort de försvann, jag tappade min telefon på Weekend Festival.....

Bästa köpet?
- Min nya telefon (Sony Xperia SP, ifall någon missat det), mina Nike skor, mina boots med klack, en sommarklänning

Vad spenderade du mest pengar på? 
- Mat, bensin, resor och alkohol/krogen haha, 2014 bestod av mycket festas, and I loved it, det var awesome, 

Vart reste du under 2014?
- Fuerteventura, Estland, Lettland, Litauen, Polen och Åland, var också otaliga gånger till Helsingfors

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
- Jodå, många saker och händelser

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Inna feat. J Balvin - Cola song
Anders Nilsen - Salsa Tequila
Troye Sivan - Happy little pill
Ed Sheeran - Sing
Otto Knows - Parachute
Armin Van Buuren - Ping Pong
Martin Garrix - Tremor
New World Sound - Aye
Calvin Harris - Summer
Mr. Probz - Waves
The 1975 - Sex
Och tuuuuusen fler

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
- Både och

Vad önskar du att du gjort mer?
- Jobbat, bloggat och varit på fler festivaler

Blev du kär i år?
- Njae

Något du önskade dig och fick?
- Körkort, och alla de födelsedagspresenter och julklappar jag fick och allt däremellan som jag fick

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
- Åt mat med familjen på restaurang och handlade för första gången vid Alko haha 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
- Håller med Becca och säger att studentskrivningarna skulle jag nog ha kunnat skippa, att Julia inte skulle ha ett läckage i hjärtat, en pojkvän haha

Vad fick dig att må bra?
- Mina underbart fina vänner, familj och Selma, resorna, musik och festival


Ma ladies, de fagraste av alla ;) (jag vet några som kommer hata mig efter detta, totally worth it!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar