måndag 7 april 2014

It doesn't seem to matter how hard you try, it still won't be good enough

Det här är en dålig dag.
En sån där dag när jag bara vill gräva ner mig och inte gräva upp mig igen.
Hela dagen har varit en bergodalbana. Den började dåligt, sen blev den lite bättre, sen var den på topp, och sen bom, ner på djupaste botten.
Jag sitter och ältar med mig själv, trycker ner mig själv och mår dåligt över att det aldrig funkar, över att jag aldrig klarar det. Och att höra av andra hur enkelt de tycker att det är och att de klarar det med bra resultat, det blir ju inte precis bättre av det.
Om man sen då ännu får höra "Hur kan du ha så där mycket problem med det där?" "Du måste göra bättre." "Jag fick aldrig så där dåliga resultat när jag gjorde det." "Du är ju sämre än jag trodde på det."
Tack men jag skäms och mår dåligt tillräckligt redan från förr jag behöver inte dina nedtryckande åsikter och kommentarer.
Orken att fortsätta försvinner, man tappar all motivation. När jag dessutom gång på gång tror att jag ska klara det och sen inte gör det, då tappar man till sist orken att ens försöka. ¨

Och en time out som jag så skulle behöva nu kan jag inte ta idag, för jag har samhällsprov imorgon. Great.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar