onsdag 30 maj 2012

Vi har nu redan hunnit gå halva sista veckan i Sursik. Tänk det, jag går ut nian!?! Det är helt sjukt. I måndags hade vi vanlig dag och igår hade vi en temadag med olika tävlingar, vissa var förstås roligare än andra. Efter skolan satte jag mig på bussen till stan för kl. 4 hade jag en tid till optikern. Ska jag berätta en hemlighet för er, jag har skaffat linser ;) Engångslinser som jag kommer att använda lite då och då i sommar. Idag har vi också haft en temadag. Dagen började med en föreläsning av en kvinnlig polis, sen övade vi halva andra lektionen till lördagens ''dimission'' (hur vi ska få våra betyg, var vi ska sitta o.s.v.) och andra halvan lyssnade vi på en föreläsning om hur man ska söka jobb och hur man ska uppföra sig i sådana tillfällen. De 2 sista timmarna hade vi kärlekstema. Ikväll ska jag jobba och till dess ska jag ta det lugnt och kanske gå ut till studsmattan en stund eller spela lite Just Dance. Nån annan än jag som tycker att det skulle få bli lite varmare? Jag tror nog inte att jag är ensam. Imorgon kommer det nog inte bli någon uppdatering för då kommer jag att vara i Tammerfors på shopping hela dagen, vi kommer hem först nån gång närmare 9 på kvällen. Och sen så är vi lediga på fredag :D Härlig vecka detta alltså!
Eurovisions låtar:
Den allra bästa låten och även vinnaren/vinnarlåten 
Loreen - Euphoria
Ett annat väldigt bra bidrag enligt mig
Ivi Adamou - La la love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar