onsdag 2 maj 2012

1:a maj och den förbannade axeln!

Ursäkta för den sena uppdateringen. Igår var det ju första maj så jag tänkte berätta lite vad jag har haft för mig. Om jag börjar med måndagen. Efter skolan for jag till Jonnas. Vi ''övade'' snabbt lite på fysikprovet  men sen sket vi i det och for på datorn istället. Sen körde vi till Beccas och sen vidare till Edsevö. Vi hämtade någon lång, konstig plastremsa som vi skulle sätta under tältet. Beccas vespo hade stannat före vi hade kommit till Edsevö så hon fick bucka den hem. Vi körde tillbaks till Jonnas och plockade upp Becca på vägen. Vad gjorde vi sen, jo vi försökte sätta upp tältet, men det var inte riktigt världens lättaste sak när det blåste så fruktansvärt som det gjorde då. Men till sist fick vi iallfall upp det. VI gick in och åt McDonald's mat som Jonnas mamma hade hämtat från stan. Till efterrätt blev det struvor. Dator igen en stund och sen satt vi vid köksbordet och spelade kort i flera timmar. 


Dator igen --> körde hem Becca --> SOVA! Tält + stark vind + kyla = ingen bra kombination! Vaknade runt klockan 6 av att jag hade så fruktansvärt ont i axeln IGEN. När ska det sluta egentligen? Har haft det jätte ofta nu den här senaste tiden. Det känns som att någon skulle sticka in en kniv och aldrig dra ut den igen. Det går inte att sova man vill bara gråta. Hade redan på kvällen känt av det lite så jag hade lagt på lite ice power. Försökte i nästan 1 timme att somna om, inget resultat. Runt halv 7 - 7 tiden tog jag nycklarna och gick in, tog en aspirin och lag på mera ice power. Gick ut tillbaka, nu hade de andra vaknat och vi alla konstaterade att det var för kallt för att fortsätta sova där ute så vi tog några grejer och gick in för att sova i sängarna. Axeln tillät mig inte att börja sova. Inget hjälpte. De andra hade redan hunnit somna så jag steg upp skrev en lapp och gick hem. Väl hemma tog jag en voltaren tablett och salva. Väntade, väntade, väntade INGENTING HÄNDE! Vid 9 tog jag en burana, klarade knappt av att ha ögonen öppna längre vid det laget. Somnade till sist <3 


Sov till 2, gick ut med Selma, tillbaks till Jonnas, vi körde till Pirilö för att äta mat och sedan till stan för att äta årets första mjukglass från SIA. Körde hem till Jonnas, övade på fysikprov resten av kvällen. Mamma ska ringa till hälsosystern så att hon kan kolla om det finns nåt fel med min axel. Oj, haha detta blev ett långt inlägg :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar