onsdag 4 mars 2015

Det här med matte....


Ett av mina starkare ämnen i Sursik
Ett av mina sämre ämnen i gymnasiet
Jaaa.......

The power of gymnasiet alltså, man kan vara riktigt bra på fler ämnen i högstadiet, sen far man till gymnasiet, haha bajbaj betyg! Fast det kanske bara är jag...
Nejmen, alla har ju sina svagare o starkare ämnen. Jag kan psykologi men matte det går ju fan inte. Logiken i det är ju så där egentligen ganska komisk. 
När det kommer om en massa derivator, polynomfunktioner, exponentialfunktioner, pythagoras och vi kan ju inte glömma arean av alla världens cirklar och trianglar. 

This 

Varför jag pratar om det här är för att vi har mattepreliminär imorgon (alltså låtsasmattestudentskrivning). Taggad inför det kan jag ju inte precis påstå att jag är. Men tro det eller ej, det finns vissa typer av matte som jag tycker om, långa ekvationer med x och y osv. men när det börjar komma allt det som jag skrev tidigare, då är det inte roligt längre. 
Jag lär antagligen snart ge upp med pluggandet och gå ut på en länk istället. Hoppas det går bättre för er andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar