torsdag 12 juni 2014

Time out

Hallå, det har blivit lite mindre blogginlägg nu på sistone, jag har inte så mycket att skriva om så. Men både igår och idag har jag varit på körlektioner (vi har dubbla körlektioner så vi kör i ca. 2 h) och jag måste säga att det faktiskt börjar gå riktigt bra, igår utbrast jag mittiallt "Men herregud jag kör ju på riktigt i trafiken med en bil!!!!". På måndag ska jag köra nästa gång och sen ska jag till halkbanan på tisdag, och vet ni vad, sen har jag bara tre (dubbla) körlektioner kvar, sen är jag klar och kan köra upp. Ehm, va? Jag skulle kunna köra upp på min födelsedag om jag så skulle vilja. Hur gick det här till, blev riktigt chockad när han sa hur lite jag har kvar. Och jag är nöjd för han sa att jag kör bra så där fick jag ju en liten egoboost haha.

Ikväll kör jag och familjen (pappa kör förstås) ner så långt vi orkar mot Åbo. För i helg ska vi nämligen bo på spahotellet Caribia i Åbo. Vi ska på en hjärtebarnsträff (= familjer från hela Finland som har ett barn med ett slags hjärtfel/hjärtsjukdom får ansöka om att komma på den här träffen) som hålls hela helgen där, vi blir några hundra. Man ansöker om ersättning från olika ställen, t.e. sjukhus, så vi fick turen att Jakobstads sjukhus betalar allt åt oss, mat, rummen, simning, program ja hela rubbet. Vi skulle ju aldrig ha råd med det annars. Det ska rent ut sagt bli så jäkla skönt att få komma bort och slappna av på hotell en hel helg, det är bra för oss alla, det är precis vad vi behöver just nu! Bättre timing existerar nog inte. Jag har också anmält mig för att ta hand om de svenskpratande barnen, vilket är typ 5 stycken och jag känner 4 av dem, under tiden som föräldrarna har program och möten. Jag är alltså den enda svenskpratande skötaren och alla andra skötare/ledare är finskspråkiga och vi ska ut på olika utflykter och ha en massa annat program. Hur jag ska kunna uttrycka mig ordentligt på finska om jag undrar något är ju en annan historia.
Nu ska jag fortsätta packa, sen ska vi äta mat och sen sticker vi. Hoppas alla ni andra också har en skön helg, baaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar