tisdag 17 juni 2014

Soon...

Snart är det midsommar, min 18-årsdag, klackenparty och snart får jag även förhoppningsvis körkort. Allt detta (borde) hända inom de 3 närmaste veckorna. Igår hade jag min första landsvägs-körlektion, jag fick alltså köra i 80 och 100 för första gången. Jag kände mig väldigt nervös i början men sen märkte jag att det egentligen inte är så svårt. Och idag har jag varit tillsammans med 2 pojkar till halkbanan. Kände båda från förr så sällskapet var riktigt bra. Jag körde sist och innan jag började så var jag livrädd inför hur jag skulle reagera när bilen sladdar. Men det gick nog helt okejbra antar jag, det sladdade på de ställen där det skulle göra det för att vi skulle se hur stor skillnad 5 och 10 km/h gör. Och ett och annat lärde jag mig nog, jag lärde mig också att det spelar ingen roll om det är en man eller kvinna som sitter bakom ratten ;) det sladdar för alla, hur van och duktig chaufför man än är. Nästa körlektion blir på torsdag.

Igår var jag tillsammans med flickorna ut på sightseeing i typ hela Pedersöre och Jakobstad, + en sväng till Kronoby. Jonna fick nämligen körkort igår så då åkte vi ut på en tur. Vi måste ju testa henne såklart, haha, nej hon är nog en riktigt bra chaufför, och nu längtar jag ännu mera tills jag får börja köra omkring med min Chrysler.

Imorgon åker mamma och Julia till Helsingfors på en dagsundersökning (de kommer alltså hem samma kväll) läkarna ska kolla upp om något ändrats och så ska hon göra ett till belastningsEKG test. Får se vad dom kommer med den här gången, de tycks ju aldrig riktigt kunna bestämma sig för vad som ska göras. För nu ska det provas med nya mediciner och andra mediciner ska lämnas bort eller öka mängden eller minska mängden. För tillfället tar hon 29 tabetter per dag! 10 på morgonen, 9 på dagen och 10 på kvällen. Och vet ni vad som är det allra galnaste, hon tar dem på en gång, 9-10 tabletter i ett svep, som en shot haha. Jag fattar inte, jag har fullt upp med att få ner en tablett åt gången.
Nåja, jag återkommer kanske imorgon, baaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar