torsdag 27 mars 2014

Heeellooouu!

Hemma från resan och tillbaka till verkligheten. (Okej visst, jag har redan varit hemma några dagar, men jag har helt enkelt inte orkat blogga, sorry). Vi hade det jätteskönt och bra, och varmt. Kommer berätta lite mera om resan i ett annat inlägg där jag också lägger in bilder. Träffade en massa nya människor och vi hade jätteroligt. Vi hade dessutom turen att få se karnevalen, vilket var något av det häftigaste jag fått se och uppleva på länge. Har en del bilder därifrån också men tror att jag lagar ett helt enskilt inlägg om det, ja det blir nog bäst så. Ett första inlägg kanske kommer redan i helg, vem vet? Ja vi ska se, det beror på vad som kommer stå på schemat i helg.

Sista hela skolveckan innan provveckan börjar, well f... Eller en sak är bra, jag kan räkna mina sista finskalektioner på tvåan på en hand! Jag har nämligen ingen mer finska efter denna period, alltså resten av april och hela maj, kommer jag inte ha en enda finskalektion!!! Förutsatt att jag klara provet då....
Och inte nog med det, jag kommer ha världens skönaste sista period. Så bara jag kommer mig igenom denna provvecka så kommer jag ha en massa roliga saker framför mig resten av våren.

Vi har för tillfället en hop med franska "utbytesstudenter" i skolan. De som läser franska på tvåan och andra som ville fick delta i ett projekt med Frankrike. Så just nu är alltså franska elever här och bor hos dem och samma vecka som vi andra åker till Polen så åker de (som är med i projektet härifrån) till Frankrike och bor hos de som är här nu. Shit, vad det där blev krångligt, jag hoppas ni förstod vad jag menade. Så nu är det lite nya ansikten i pg och det är ganska häftigt att få höra dem prata franska, skulle nog vara roligt att kunna det språket.

Nu måste jag ta itu med läxorna. Har en finska uppsats + läsförståelse att fixa och biologiläxa. Trevlig kväll då alltså, Godnatt på er! :)

Jag hade tråkigt så jag tog några selfies. Dagens look också, varsågoda haha ;)

4 kommentarer:

  1. Voivoi va du ha ändra san du va lill xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. janå he ha ja väl no gjort antar ja. Får ju hoppas att he er en bra sak ;) sko vara rolit ti veta vem som lämna kommentaren :)

      Radera
    2. Haha Dream on Cx

      Radera
    3. Meen nu blir ja ju jätte nyfiken! :(

      Radera