måndag 17 mars 2014

Här har vi det bra!

Hola amigos! Här lever vi livet och har det utomordentligt bra. Varmt som utav tusan har det varit både idag och igår. Märker att min kropp och min hjärna ännu inte kopplat att vi är två timmar efter Finland. Där hemma är klockan nu runt halv 8 och här är klockan runt halv 6. Dagarna blir väldigt långa! Om en en timmer ska vi it till Jandia för att äta mat och kolla i några affärer, vi bor ju i Morro Jable som är, vad ska man kalla det, en liten sidoby som är fastintill staden Jandia. Idag har vi varit till ett supermarket och handlat mat, gått omkring på en liten marknad, äit världens godaste oreoglass, solat länge på stranden OCH simmat i havet. Jonna och jag åt lunch vi en restaurang - smoothie och "pizzabaguetter", sen solade vi lite vid hotellet och snart ska vi börja ställa oss inför kvällen. Sitter för tillfället och skriver detta medans jag lyssnar till live karnevalmusik, så otroligt häftigt!
(Jag ursäktar ifall bilderna är lite suddiga, de ser så ut på ipadden, men det är inget jag kan göra något åt)

                                                    Vår utsikt från hotellrummet
                                   

       

       
Det är inte såhär mörkt nu, bilden är tagen mot solen.

                         
                                                        En bild från stranden idag

Hälsningar en röd tomat!

1 kommentar:

  1. Gaaah avis!! sitter i tåget för tillfället och det vräker ner snö :( alltså de ser ut som om de var mitt i dec-jan nångång :/ skitväder!

    SvaraRadera