torsdag 20 mars 2014

It's a beautiful day

Det varvar mellan soligt, varmt och blåsigt. För det mesta är det väldigt varmt och soligt men nu dehär senaste dagarna har det blåst ganska mycket. Stranden har vi inte kunnat vara vid för det har blåst sand överallt, vilket inte har varit så värst mysigt. Idag har det varit stornarknad inne i Jandia, folk från väst-afrika kommer med en maaassa varor. Alla möjliga fake-varor, det må vara fake, men snyggt är det. Väskor, kläder, skor, smycken, osv. Handlade några saker åt mig själv som jag är väldigt nöjd med. Vi gick sen vidare i en del affärer och åt lunch vid en restaurang en bit längre bort. 

Sen spenderade vi några timmar på stranden, simmade och solade och hade det hur skönt som helst. Men det började blåsa sand så vi kom hem till hotellet med ungefär halva stranden på oss. Fick hoppa i dushcen ganska med det samma för att få bort det. Lyckades få shampo i vänster öga och gnuggade så mycket så att jag trodde jag hade tappat linsen, några sekunders panikerande följde tills jag insåg att linsen fortfarande var på plats. Jaa...
Ska försöka fixa lite läxor nu, vågar inte ens tänka på hur mycket jag verkligen har att ta igen, och sen ska jag börja ställa mig inför kvällens restaurangbesök. Ciao!

                                  

Och nej, jag har inte alls bränt mig, jag har tappat lite rouge där, typ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar