onsdag 5 mars 2014

A promise is a promise

Nämen hallå det är ju snart helg igen! Oh du trevliga tanke. Gårdagen blev en väldigt lång och extremt tröttsam (= sömnbrist!) dag. Först skola, okej skoldagen var egentligen inte så jobbig, direkt till stan. Åt mat vid subway och satt sedan där i lite mindre än 1h och läste teori. Sen traskade jag iväg till bilskolan på teorilektion. Satt där också försökte hålla ögonen uppe, vilket jag lyckades med, tack o lov för det. När det var färdigt var klockan redan 7, men hem slapp jag inte ännu. Nej då traskade jag iväg till Citymarket och väntade på mamma som skulle in och handla lite. Så jag kom hem först närmare 8.

Idag for jag iväg till skolan till klockan 8 och när jag kommer dit får jag veta att vi skulle göra något arbete på egen hand och att vi inte hade någon lärare som kollade någon närvaro/frånvaro. Dett betydde alltså att jag kom till klockan 8 i onödan, jag skulle ha kunnat börja klockan 11. Fast jag skulle ju ha behövt komma till klockan 9 för jag har varken vingar eller körkort så jag skulle inte ha sluppit till skolan. Men iallafall, gissa om jag blev glad. Planerna för ikväll är nog bara lite serietittande, läxor, träning och duschen.

Nu till något helt annat. Jag lovade ju er för några veckor sen att jag skulle lägga upp bilderna från Eos tidningen, och nu har jag fått tillbaka alla mina gamla bilder, musik och sånt, så varsågoda. Bilderna är alltså tagna av mig. På bilderna ser ni Julia och 7-åriga Blenda Forsell. Blenda har samma hjärtsjukdom som Julia hade innan hjärttransplantationen. Våra familjer har kommit väldigt nära varandra, bokstavligt talat, vi råkar nämligen bo mindre än 200 m ifrån varandra. Vi alla vet ju och förstår precis vad som händer och vad vi alla går igenom bättre än någon som är utomstående. Blenda mår för tillfället bra och vi ska hoppas att hon kan få fortsätta att må bra. Man kan kalla Julia och Blenda "hjärtevänner".








(Vissa av bilderna fanns inte med i tidningen men jag tyckte att jag ville visa dem iaf)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar