tisdag 14 augusti 2012

The end of freedom

Nu är jag tillbaka efter min bloggpaus (hade ju inte skrivit att jag skulle ha nån, men jag villa njuta av dom sista dagarna av sommarlovet och så har jag inte riktigt haft tid heller). Idag var min första dag som PG-elev (pedersöre gymnasium). Det gick nog helt bra, det enda dåliga var egentligen att Jonna, Becca och jag hade oturen att inte hamna på samma klass, vi hamnade nämligen alla på olika klasser. Jag går på 1a. Idag var det ju mest information, så vi hade väl egentligen bara 2 ''riktiga'' timmar. Modersmål och jag och Becca hade turen att ha håltimme sista timmen så vi fick sluta 13.40. Så då fick vi fara hem, inte så dåligt med håltimme redan första dagen ;) Jag har ju ännu inte visat några bilder från sommaren men det finns så många bilder att jag tänker ha olika teman olika dagar. Nu när skolan har börjat igen så tänker komma tillbaka till bloggandet, så nu hoppas jag på att äntligen kunna hålla mitt löfte om mist 1 inlägg per dag. Hoppas att jag klarar det denna gång. Var till stan idag, köpte min första gymnasiebok, en engelska bok. Jag köpte även ett par lila pastellfärgade (jag hoppas att man kan säga sådär) byxor som var på rea från LINDEX. Vad har hänt sen sist då, jo jag har jobbat och umgåtts väldigt mycket med mina vänner. 


Jag lägger inte upp några fler bilder idag utan det får komma någon annan dag, jag får se om jag hinner blogga imorgon. Jag ska jobba och packa. Ja just det ja, det jag glömde ju helt bort att berätta. På torsdag bär det av till Kalajoki, hela 1:an ska dit, man kan väl kalla det för lägerskola. Vi ska bo på Snai Fani spahotell. Vi ska ha olika program och lekar för att lära känna varandra bättre, vi ska också umgås med ettorna från Kalajoen lukio, alltså Kalajoki gymnasiums ettor. Så då är det väl meningen att vi ska tala finska. Får se hur det kommer att gå :S kommer väl att byta om till engelska istället ^^ Nu ska jag försöka avsluta detta inlägg, Ha det så bra! :)

Dagens låt:


Conor Maynard ft. Ne-yo - Turn around
Conor är så himla bra! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar