fredag 31 augusti 2012

Inget fel med psykologi utan lärare

I PG finns det ju ett antal lärare och alla har ju några ämnen som dom undervisar i. Så om någon lärare är borta så är det någon av dom andra som måste hoppa in och sätta ingång något arbete, för att sedan återvända till sin egen lektion. Detta resulterar ju i en lektion utan lärare, lektion utan lärare = man behöver inte göra något ;) Det är väldigt skönt att ha psykologi utan lärare. Igår var det samma sak. På mattelektionen var vår lärare borta och under hela lektionen satt jag vänd mot Becca (hon sitter bakom mig) och pratade med henne. Ett extra stort plus var ju att det var sista timmen. Ett minus var att läraren kom ju förstås tillbaka och då gav han läxor åt oss och vi brukar inte få läxor i matte. Vet ni vad, idag är det fredag! Och vi kommer att ha långhelg. Vi har nämligen dagsvärksdag (?) på måndag. Vi får alltså stanna hemma från skolan men vi måste hjälpa till med något eller jobba eller vad man nu tycker och sen ska man ta med 15 euro till skolan. Jag har gjort en deal med mamma så jag ska dammsuga och tvätta golvet på nedrevåningen och så ska jag städa mitt rum. Bara 2 timmar kvar nudå, modersmål och engelska, sen är det helg <3 Skulle inte ha något emot att fara hem redan nu. Ska vara med mina väninnor ikväll och typ hela helgen eller iaf med Jonna. Nu måste jag nog börja avsluta för rasten börjar om typ 1 minut så då lär det bli lite mycket folk och så ska jag leta rätt på min andra och tredje hälft :) Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar