onsdag 18 februari 2015

Min hund mobbar mig


Jag satt i soffan och läste psykologi och mittiallt ligger hon där mitt framför mig på golvet. Sträcker ut sig så mycket det bara går och njuter av solen. Hon gör det antagligen med flit. Hon mobbar mig, för hon vet att hon får sova och jag måste plugga. Elaka hund. Man vet att man har det jobbigt när man vill byta liv med en hund. 

Igår var jag på en nestedejt med Jonna och Becca, vi är förkylda alla tre så vi satt där och snorade tillsammans, alla tycks vara sjuka nu. Men om jag någon gång ska vara sjuk så ska jag vara det nu för är jag sjuk om tre veckor. Då ni, då vet ni en som kommer vara rasande. Jag tänker inte sitta i 6h, tre dagar i veckan och skriva prov och vara sjuk samtidigt. 
Idag åker Ida iväg till Maspalomas, jag som är en snäll vän erbjöd mig att byta med henne, men det ville hon tydligen inte. Otacksamma jävel som inte tar emot hjälp när hon blir erbjuden. Fine, du får väl åka iväg och sola då, men bli inte arg när du kommer hem och ser hur vit och fin (läs: blek) jag är!


Dessa två går på repeat, och har nog ju nog gjort det ett tag redan. Ja jag har sett filmen, i fredags. Och jag blev väldigt besviken. Många tycker den var helt okej eller riktigt bra, men jag tycker den var dålig. Jag har inget emot skådespelarna, eller ja vissa var ju helt fel personer för rollerna enigt mig, men det jag inte gillar var filmen och storyn. Det fanns inget som helst flyt utan det hoppade från scen till scen. Inte alls som i boken, och jag känner att om man inte skulle läst boken så skulle man inte fatta något, men det kanske bara är jag. Det var mycket som hände alldeles för tidigt i jämförelse med boken och vissa saker som inte alls ens hände i boken. Nej för mig kändes filmen mer som en dålig ultrasnabbspolning av boken. Men som sagt, det var min åsikt.

Mina fina vänner psykologiböckerna ropar på mig nu så jag måste lämna er, vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar