söndag 21 juli 2013

Bromarv-resan i bilder

Och ännu en gång har bloggen fått lida, what a surprise. Är inte riktigt på topp för tillfället och kan nog ta en stund innan jag är det. Så det kommer säkert fler bloggpauser ännu i framtiden, men jag ska ändå försöka blogga lite grann nu som då. Har inget egentligen att berätta så jag låter bilderna tala för sig, enjoy! :) (jag valde att fixa dem i collage så att det inte skulle bli så mycket bilder efter varandra. Men blev ändå besviken när jag kom hem och märkte att jag hade väldigt lite bilder därifrån, men ni får njuta av de jag har)

p.s. om du vill så kan du trycka på bilderna så blir de större

Första dagen bestod av att sitta i bilen (partybussen) i oändliga timmar, lite longboarding i Tenala, vilket resulterade i att jag vurpade (igen) hann tack gode gud fram till gräset innan jag föll, men några kullerbyttor hann jag med och slog i huvudet ganska hårt, fick dessutom ett ganska stort jack/sår bredvid ögat, såg ut som att någon hade skurit mig med en kniv där, haha. Det är farligt att åka longboard ;) Nåja, förutom det så gick vi omkring på stranden, åt gott (läs: chips och godis och allt sånt), rodde, badade bastu och simmade, åt mera gott och sov.


Finaste <3


Lekte lite med redigeringen :)

Och fråga mig inte vad de sysslar med på den första bilden, för jag har ingen aning...

 Finaste <3 (redigeringen blev tydligen lite stark på den första bilden men orkade inte ändra den)





 Snygg pose Jonna ;) (okej, Ida också faktiskt)


 Nästa dag spenderades på stranden, vi solade i timtal, simmade lite och åt glass, grävde ner Jonna i sanden och gjorde henne till en vacker sjöjungfru (som ni kan se på bilden här nedanför), åt gott, pratade, åt ute på restaurang, gick omkring på stranden, åt ännu mera gott och sov. (haha, vi var lite enformiga på kvällarna ;)




 Rusthållets stallkrog, såå god mat!

 Den tredje dagen åkte vi in till Ekenäs, det var ju söndag så inga affärer hade öppet. Men vi longboardade runt på gatorna och utforskade stan lite i den bokstavligen STEKANDE HETTAN! Lyckades hålla mig på longboarden denna gång ;) Sen spenderade vi kvällen med att äta upp allt det goda vi hade kvar, badade bastu och simmade i det underbart varma vattnet <3, spelade kort, talade och hade väldigt skoj.



Det var väldigt tråkigt att åka hem, det var verkligen ett jätte härligt ställe. På vägen hem stannade vi i Åbo, vi fick shoppa lite och äta godgod mat. Sen satt vi i partybussen och halvsov/lyssnade på musik resten av vägen hem. Allt som allt var det en jätte rolig resa, som jag gärna skulle göra om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar