torsdag 26 juli 2012

Livet på villan

Hej på er! Det var några dagar sen sist. Så om jag ska dra igenom dagarna så låter det väl ungefär såhär. I måndags kom pappa och hämtade mig hemifrån och så körde vi raka vägen till Kokkola, där blev det lite shopping, 2 tröjor och en skjorta följde med mig hem. Mina faddrar, Kerstin och Timo och deras yngsta flicka Lina från Sundom var med oss. De hade kommit redan i lördags. På kvällen blev det bastubad, och jag tog äntligen mitt första dopp vid villan. Kallt men sååå skönt! Tisdag, var en ganska lugn dag, det var lite varmare så Julia och Lina bestämde sig för att gå och simma i det 18 grader varma vattnet (eller kalla som jag skulle säga) Julia lärde sig att hoppa från bryggändan (ca. 1 m ovanför vattenytan) Och ni som känner mig vet att jag förstås hade kameran redo ;) Men denna gång var den snäll med mig. Mamma och Kerstin tyckte att det såg så skönt ut så dom hoppade i simdräkterna och kom ner för att simma, fast dom var ganska så nära att ändra sig när dom väl började gå i vattnet. Mittiallt fick jag också för mig att simma men även jag började ändra mig lite när jag steg längre ner i vattnet, men till sist hoppade jag i. Så då återstod det bara pappa och Timo men dom vågade sig inte i. Igår var vädret sämre igen, det regnade och hade sig. På kvällen for till Kokkola på bröllopskaffe. På vägen hem for vi till Minimani och handlade. Jag hittade Ligretto och bara måste köpa det, men jag köpte även något annat. När jag såg det var det som bara att jag måste ha det där. Ni har kanske sett skyltar/tavlor som är formade som bokstäver, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men på den ena står det NEW YORK och bokstäverna är täckta med bilder från New York. Och på den andra står det LONDON och bokstäverna är täckta med ja, bilder av London. I love it! Senare på kvällen lärde jag Julia att spela Ligretto och så hade vi lite chips, grönsaker och dipp och förstås bastu. Idag är min sista lediga dag och även vår sista dag här på villan. Vi åker hem imorgon tidigt på morgonen. Nu har jag nog inte så mycket mer att berätta, ha en bra dag! :)


No makeup <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar