torsdag 21 augusti 2014

Vi prövar på nytt

Nu tänker jag försöka sätta igång igen! Har haft zero blogglust de här senaste veckorna, men nu har jag börjat sakna det sådär smått, so let's give it another try. Mycket har hänt sen det senaste inlägget. Skolan har börjat, vilket betyder att jag har inlett mitt sista år i gymnasiet, how the f... is that even possible? Ja, jag har då ingen aning. Det skrämmer skiten ur mig samtidigt som jag är, okej inte taggad jag menar hallå skola, men jag ser fram emot en hel del saker som kommer hända under trean. Bl.a. studiebesök till både Helsingfors och Vasa och ett litet samarbetsprojekt med Mattlidens skola/gymnasium i Esbo och vi kan ju inte glömma penkkis. Men, sen är det ju dessa förbannade studentskrivningar också. Den 15 september kl. 9.00 sitter jag i gymnastiksalen i Sursik och absolut panikar över att det bara är några sekunder kvar tills jag ska börja skriva mitt hälsaprov. Jisses. Men så många har klarat det före mig, nog måste jag ju klara det då också. Jag menar, Sara blev ju student ;) Näe hej Sara du är nog duktig i skolan, det här lär du väl antagligen läsa först om typ 3 dagar.  Igår hade vi skolfotografering. Alla treor hade temafotografering med sina egna klasser, vad vi i 3A var får ni se när jag får hem bilden ;)

För att det inte ska bli alldeles bildlöst så sätter jag hit några selfies haha
Första skoldagen

Jeppisdagarna
(Ni minns väl att om man klickar på bilderna så blir de större ;) )

Jag ska försöka hålla er uppdatera åtminstone några gånger i veckan. Och förresten så är det kanske någon av er som undrar. Läget med Julia är stabilt, hjärtat pumpar på bra men läckaget är nog fortfarande där. Men som det ser ut nu så kommer hon att kunna fortsätta som vanligt en stund till (alltså kanske till och med nått år). Kontrollerna hålls oftare nu än tidigare för att de snabbt ska kunna se om något händer eller annars bara ändrar. Vi hänger kvar och fortsätter på samma sätt som vi alltid gjort. Ovetande om hur det kommer gå men en dag i taget. Ibland förundrar jag mig över hur jag orkar, hur jag klarar allt. Men vad har jag för val lixom? Jag kan ju inte precis byta familj. Nej orsaken till att jag klarar av allt det här är väl för att jag är uppvuxen med det. Det här är mitt liv, det här är det jag vet.
Håll ögonen öppna ett till inlägg kommer lite senare ikväll, ha det bra!

1 kommentar: