fredag 6 december 2013

6 December

Aka. Finlands sjävlständighetsdag. Tog en välbehövlig sovmorgon, vaknade runt 12 och märkte att jag hade huvudvärk pga. koffeinbrist, trevlig start på morgonen. Meen efter att jag fått i mig mitt morgonkaffe så var det problemet borta, en av de negativa sidorna med att vara kaffeberoende. Sen kollade jag lite serier och så fick jag plötsligt lust att baka (som ni kanske listade ut i det tidigare inlägget) hade lite nutella kvar från förr och jag har länge tänkt baka något med det, men jag har aldrig riktigt kommit mig för att göra det, förrän nu. Så jag sökte upp några recept på nätet och hittade ett på nutella cookies. Bestämde mig för det och så satte jag igång. Här är resultatet

        

                         

 Hade dem tyvärr nån minut för länge i ugnen för istället för att bli "sega" som de skulle vara så blev de "skarpa" alltså samma konsistens som typ alla andra kakor nog, men ja. Men förutom det så blev de jättebra, riktigt goda! Rekommenderar dem nog, här hittar ni receptet --> http://www.hittarecept.se/click/index/13739136/?site=madebyrebecka.se

Det är ju idolfinal ikväll också, även fast jag är förbannad över att erik inte kommer kunna vinna så måste jag ju bara se när Kevin gör bort sig. Tycks ju tyvärr, hur fruktansvärt o sjukt det än låter, vara Kevin som vinner ikväll. Rip svenska idol, säger jag bara i så fall. Nåja, vi får försöka glädja oss med att hur det än går så kommer Erik slå igenom stort. Ha en trevlig kväll, själv ska försöka att inte slå sönder något ikväll! Haha nej, så galen är jag inte. Bajbaj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar