söndag 10 april 2016

4 månader

(Dethär inlägget skulle jag egentligen skriva i fredags, åhå)

I fredags var det den 8:e april, Julias nya hjärtas 4 månadersdag. Och hon mår bättre än nånsin! Hon gör mer och mer saker själv och hon utvecklas konstant. Dagen till ära så bakade Julia supergoda muffins, passande motiv eller hur.


Tänkte vi skulle ta en liten tillbakablick. Det är är Julia 4 dagar efter transplantationen


Och dethär är Julia idag, 4 månader senare, hemma och i bra skick! 



Nån annan än jag som tycker att det är helt galet att det faktiskt bara skiljer 4 månader mellan dessa två bilder. Nej alltså det går inte in i mitt huvud. För 4 månader sedan trodde jag inte att de skulle vara hemma vid denhär tidpunkten, jag trodde de skulle vara kvar i Helsingfors då ännu. Men nej, envis som hon är så vände hon på allt när de pekade neråt och hon kom tillbaka med mer kraft än någonsin. Och nu står hon här, hemma i Kållby och kan göra i princip vad hon vill. 
Hennes kaliumvärden har varit bra nu under en lång period så hon får äta mer vanlig mat, och sen far hon på blodprov nån gång i veckan var det kollas upp och om värdet inte ökar så får hon fortsätta äta. 
Om 1-2 veckor, jag minns inte när, ska de tillbaka till Helsingfors på kontroll. Både hjärtat och såret på foten ska undersökas. 

Här får ni även se hennes fina ärr. Ärr är inget man ska behöva mobbas för eller må dåligt över, ärr är ett bevis på att man överlevt något tufft.

För övrigt så har vi haft en bra helg. Mamma, pappa och Julia var en sväng till villan igår. Annars har nog alla hållit på lite med sitt. Jag har umgåtts med mina vänner, underbart att få krama om min fina vän Ida som just kommit hem efter 3 månader i Australien. Så ja det har varit en bra helg. Vädret har ju också varit perfekt så det finns nog inget alls att klaga på just nu. 

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Oj vad roligt att höra och se att hon återkommit såpass snabbt. Önsker er en skön och lång fin sommar också med mycket skoj! Hälsar Katri från Purmo ( fd Öjabo ).

    SvaraRadera