tisdag 8 oktober 2013

Jag är tydligen blind!

Hej på er. Hann bara vara hemma en liten stund efter skolan innan jag måste iväg till stan, skulle nämligen på ett besök till optikern (för typ miljonte gången -.- ) Måste skaffa starkare styrka på glasögonen och linserna, ser typ inget längre, haha. Fick en smärre chock när jag "hade på mig" de styrkorna som jag skall få och optikern bytte tillbaka och jämförde och visade vilken styrka jag har nu, gud alltså, jag är ju typ blind, okej inte riktigt men det kändes så då. Allt jag fick ur mig var ett "ojdå". För jag stod och tittade på en reklamskylt och läste vad det stod där och när jag fick tillbaka min nuvarande styrka så var allting bara suddigt. Mina ögon blir heeela tiden sämre, skaffade glasögon när jag gick på 2:an och de här paren jag har nu är mitt fjärde eller femte par och nu ska de fixas starkare, igen. Tänker dock inte byta bågar utan bara glasögonlinserna.

Sen for jag, pappa och Julia till Halpa-Halli och handlade lite "mat" inför bussresan ner till Åbo (som för övrigt är natten till fredag, det börjar bli nära nu!!) Nu ska jag börja på med läxorna och förhoppningsvis hinna jobba lite på en presentation till modersmål. Ha det bra! :)


(ps. om du har tråkigt eller är på dåligt humör eller helt enkelt har några minuter över som du inte vet vad du ska göra med, kolla in det här. Jag garanterar att du kommer skratta!)




Hilarious!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar